Kızkalesi Parkuru 33K

Kayıt Ol KML Dosyasını İndir GPX Dosyasını İndir

Yarış Bilgileri

• Kayacı Vadisinden start alarak başlıyoruz. Vadideki kayaların arasından 2 km boyunca Lamos kanyonundan akan su ve yeşilin her tonu ile baş başayız artık.
  • Teknik kaya geçişleri, büyük su boruları ve dere geçişleri ile işte macera başlıyor.
  • 3.5 km sonrası nefes alıp, 330 m’lik toprak araç yolundan tırmanışa başlıyoruz. Çam ağaçları ile başlayan tırmanış yavaş yavaş yerini maki bitki örtüsüne bırakıyor.
  • (7. km’de Toplam 546m Rakım Kazanımı, 99m Rakım Kaybı ile ilk Kontrol Noktasına (CP) ulaşmış oluyoruz.)
  • Yolun sonundaki asfalt yol ayrımından sola dönüyoruz. Asfaltın sıcaklığı olsa da endişelenme; 1 km boyunca Batı Sandal Mahallesine iniş bitişinde Camiden sağa dönünce Kontrol noktasında (CP) dinleniyorsun. Artık misler gibi limon bahçelerinden sonra biraz güç toplama zamanı, birazdan parkurun devamındaki zorlu taş yola hazırlanabilirsin.
  • 400 m’lik taş yol sonrası toprak patika yola çıkarak bizi “KANLIDİVANE” antik kentine ulaştıracak asfalt yol ayrımına geliyoruz. Denize doğru 2.5 km inişe geçiyoruz.
  • Km 18.5 gösterdiğinde bizi tüm ihtişamıyla “KANLIDİVANE” antik kenti karşılıyor olacak.
  • 19. Km’de 2. kontrol noktasına (cp) ulaşıyoruz. (Bu noktada toplam rakım kazanımı 810m rakım kaybı 608m olacaktır.)
  • Kontrol noktasından hemen sonra eşsiz Çanakçı Kaya Mezarlarını görerek 1.5 km sürecek teknik taş patika yola giriş yapıyoruz. Bu kısımda hızımızı düşürerek vadiyi kontrollü geçiyoruz.
  • 21. km’den sonra tekrar limon bahçeleri arasından devam ediyoruz. 23. km’de büyük sulama borularının zorlu taş yollarından iniş yapıyoruz. Km 25’i gösterdiğinde asfalt araç yolundan 1 km iniş yaparak, “SEBASTE ANTİK KENT” sınırlarına giriyoruz. Küçük sulama kanallarından ve limon bahçelerinin içinden geçerek bizi Antik Su Kemerine götürecek toprak patika yola ulaşıyoruz. Bu sırada kmler 26’yı gösteriyor biraz hızlanma zamanı ve karşımızda işte muhteşem “Akdenizin Maviliği” ve “SEBASTE ANTİK Mezarları.”
  • 1km toprak araç yolundan doyumsuz bir hazla antik kalıntıları izleyerek asfalt yol ayrımına geliyoruz. Sola dönüş yaparak asfaltta 350 m boyunca sert bir iniş sonrası” SEBASTE ANTİK KENT ve AMFİ TİYATRO”’ ya varıyoruz.
  • Burada 3. Kontrol Noktasında (CP) su takviyesi yaparak kontrollü tırmanış ile tekrar limon bahçeleri arasından 2. Su kemerine doğru devam ediyoruz. (Bu aşamada Km 28 Toplam rakım kazanımı 950m rakım kaybı 951m olacaktır.) 29. km’de su kemerinin altından geçerek denize en yakın mesafeye ulaşıyoruz. Asfalt ana yola ulaştığımızda sağa dönüş yaparak “Paşa Türbesi” önünden devam ediyoruz. Bu sırada Akdeniz sol tarafımızda bize eşlik ediyor. 400 m sonra ana yoldan çıkarak Antik Taş Döşeme yoldan “Saray Kaleye” ulaşmaya çalışıyoruz.
  • Havanın ve taş zeminin sıcak olmasına takılma, KIZKALESİ denizinin esintisi ve manzarası iliklerine kadar seni rahatlatıyor olacak.
  • 30. km’de “ANTİK KİLİSE de bulunan 4. Ve son kontrol noktasına ulaşıyoruz. (Bu noktaya ulaştığımızda Toplam Rakım Kazanımı 1015m Rakım Kaybı 988m olacaktır.)
  • Kontrol noktasından ayrılarak “SARAY KALE” ve çok sayıda etkileyici LAHİT’in bulunduğu patika yoldan devam ediyoruz. 32. Km’de asfalt yol ayrımından sola dönüş yapıyoruz. Asfalt yolu takip ederek Kızkalesi merkeze iniş yapıyoruz. 100 m’lik kumsal koşusu ile iştee karşında KIZKALESİ..
  • 33K KIZKALESİ parkurunu tamamladık. Tebrikler KİLİKYA ULTRA’ya izini bıraktın.