54K Kilikya Ultra Maratonu

Kayıt Ol KML Dosyasını İndir GPX Dosyasını İndir

Yarış Bilgileri

• Kayacı Vadisinden start alarak başlıyoruz. Vadideki kayaların arasından 2 km boyunca Lamos kanyonundan akan su ve yeşilin her tonu ile baş başayız artık.
  • Teknik kaya geçişleri, büyük su boruları ve dere geçişleri ile işte macera başlıyor.
  • 3.5 km sonrası nefes alıp, 330 m’lik toprak araç yolundan tırmanışa başlıyoruz. Çam ağaçları ile başlayan tırmanış yavaş yavaş yerini maki bitki örtüsüne bırakıyor.
  • (7. km’de Toplam 546m Rakım Kazanımı, 99m Rakım Kaybı ile ilk Kontrol Noktasına (CP) ulaşmış oluyoruz.)
  • Yolun sonundaki asfalt yol ayrımından sola dönüyoruz. Asfaltın sıcaklığı olsa da endişelenme; 1 km boyunca Batı Sandal Mahallesine iniş bitişinde Camiden sağa dönünce Kontrol noktasında (CP) dinleniyorsun. Artık misler gibi limon bahçelerinden sonra biraz güç toplama zamanı, birazdan parkurun devamındaki zorlu taş yola hazırlanabilirsin.
  • Artık 400 m’lik taş yol sonrası toprak patika yola çıkarak bizi “KANLIDİVANE” antik kentine ulaştıracak asfalt yol ayrımına geliyoruz. Denize doğru 2.5 km inişe geçiyoruz.
  • Km 18.5 gösterdiğinde bizi tüm ihtişamıyla “KANLIDİVANE” antik kenti karşılıyor olacak.
  • 19. Km’de 2. kontrol noktasına (cp) ulaşıyoruz. (Bu noktada toplam rakım kazanımı 810m rakım kaybı 608m olacaktır.)
  • Kontrol noktasından hemen sonra eşsiz Çanakçı Kaya Mezarlarını görerek 1.5 km sürecek teknik taş patika yola giriş yapıyoruz. Bu kısımda hızımızı düşürerek vadiyi kontrollü geçiyoruz.
  • 21. km’den sonra tekrar limon bahçeleri arasından devam ediyoruz. 23. km’de büyük sulama borularının zorlu taş yollarından iniş yapıyoruz. Km 25’i gösterdiğinde asfalt araç yolundan 1 km iniş yaparak, “SEBASTE ANTİK KENT” sınırlarına giriyoruz. Küçük sulama kanallarından ve limon bahçelerinin içinden geçerek bizi Antik Su Kemerine götürecek toprak patika yola ulaşıyoruz. Bu sırada kmler 26’yı gösteriyor biraz hızlanma zamanı ve karşımızda işte muhteşem “Akdenizin Maviliği” ve “SEBASTE ANTİK Mezarları.”
  • 1km toprak araç yolundan doyumsuz bir hazla antik kalıntıları izleyerek asfalt yol ayrımına geliyoruz. Sola dönüş yaparak asfaltta 350 m boyunca sert bir iniş sonrası” SEBASTE ANTİK KENT ve AMFİ TİYATRO”’ ya varıyoruz.
  • 3.Kontrol noktasına (CP) geldin artık. Su takviyesi yaparak kontrollü tırmanış ile tekrar limon bahçeleri arasından 2. Su kemerine doğru devam ediyoruz. (Bu aşamada Km 28 Toplam rakım kazanımı 950m rakım kaybı 951m olacaktır.) 29. km’de su kemerinin altından geçerek denize en yakın mesafeye ulaşıyoruz. Asfalt ana yola ulaştığımızda sağa dönüş yaparak “Paşa Türbesi” önünden devam ediyoruz. Bu sırada Akdeniz sol tarafımızda bize eşlik ediyor. 400 m sonra ana yoldan çıkarak Antik Taş Döşeme yoldan “Saray Kaleye” ulaşmaya çalışıyoruz.
  • Havanın ve taş zeminin sıcak olmasına takılma, KIZKALESİ denizinin esintisi ve manzarası iliklerine kadar seni rahatlatıyor olacak.
  • 30. km’de “ANTİK KİLİSE de bulunan 4. kontrol noktasına ulaşıyoruz. (Bu noktaya ulaştığımızda Toplam Rakım Kazanımı 1015m Rakım Kaybı 988m olacaktır.)
  • Kontrol noktasından ayrılarak “SARAY KALE” ve çok sayıda “LAHİT’in” bulunduğu patika yoldan devam ediyoruz. 32. km’de asfalt yol ayrımından sağa dönüş yaparak “ADAMKAYALAR” bölgesine doğru asfalt araç yolunda 4 km’lik 250m tırmanış yapıyoruz. Yön tabelasını takip ederek 1 km’lik toprak yoldan sonra Karyağdı kanyonunun yüksek yamaçlarına yapılmış “ADAMKAYALAR” bölgesine ulaşıyoruz. (Ancak bu alana girmek zor ve tehlike olmasından dolayı araç yolundan devam ederek 1 km sonraki 5. Kontrol Noktasına (CP) ulaşıyoruz.
  • Bu noktaya ulaştığımızda KM 38.5 gösterirken Toplam rakım kazanımı 1307m rakım kaybı 1136m olacaktır.)
  • Kontrol noktasından çıkışta 1.5 km’lik iniş eğiminin ve sert taşların fazla olduğu geniş patika yoldan karyağdı kanyonuna geçiş yapıyoruz. Eğim bitiminde yönümüz Kızkalesi ve 2 km’lik koşulabilir patika yoldan devam ediyoruz. Yol ayrımına geldiğimizde km 41’i gösteriyor olacak. Ana asfalt yol ayrımından sağa dönüş yaparak meşhur “CENNET CEHENNEM” obruğuna doğru devam ediyoruz. 2 km’lik asfalt yol kenarından koşuyoruz ve 43. km’de patika yola girerek tırmanışa başlıyoruz. 185 m rakım kazanarak “Cehennem Obruğunun” arka kısmına ulaşıyoruz. Burada 350m zorlu patika geçişi sonrası Cehennem Obruğu Seyir Terasına ulaşıyoruz. Hemen 100 ilerisinde bulunan “Cennet Obruğunun” da yanından geçerek 6. son kontrol Noktasına ulaşıyoruz. (Bu noktada KM 47’yi gösteriyor ve Toplam rakım kazanımı 1556m Rakım Kaybı 1441m olacaktır.)
  • Kontrol noktasından ayrılarak asfalt araç yolundan “Narlıkuyu Mevkiine” devam ediyoruz.
  • 2 km’lik iniş sonrası Akyar yönüne doğru devam ediyoruz. Fotoğraf çekmek için hazırlan çünkü seni AKDENİZ’in en güzel karesinde AKYAR KOYU bekliyor. Orman patika yoldan devam ederek “NARLIKUYU” balıkçılarından geçiş yapıyor ve deniz manzarası eşliğinde Akkum plajına doğru asfalt yoldan devam ediyoruz. 250 m’lik “AKKUM PLAJI” kumsalından 1.5 km asfalt yolu takip ederek Kızkalesi mahallesine ulaşıyoruz. KIZKALESİ ve KIZKALESİ KUMSALI seni karşılıyor. Zorlu bir 400 m kum koşusu ile finish’e giriyorsun artık. Tebrikler KİLİKYA ULTRA’ya izini bıraktın.